måndag, juni 06, 2011

Veckosummering.

10:16

Det är över en vecka sen jag skrev sist - en kombination av mycket att göra och avsaknad av skrivlust. Jag skriver mer när det jag mår sämre, för då har jag betydligt fler i huvudet som behöver komma ut.

Veckan som gick har varit lite upp och lite ner. Jag var på student i tisdag och kunde inte riktigt hantera buffén där, sen fick jag försöka hantera mig själv efteråt. Det gick förvånansvärt bra. För mig är det viktigt att tänka "PERSPEKTIV!", att ingenting är beroende av ett enskilt mål mat och att jag lär mig något av varje misstag jag gör. Sen är det ungefär lika svårt att bara gå back on track och strunta i att det hänt, så tillvida att jag bara fortsätter äta så som jag vet att jag mår av och INTE börja hoppa över mål, sluta äta vissa livsmedel eller äta mindre för att kompensera.

Och det bästa med den historien? Nu när jag skriver det fattar jag riktigt hur långt jag kommit. För det första åt jag inte tills jag fick ont i magen. För det andra slutade jag faktiskt äta, lite senare än jag egentligen velat, men jag slutade. För det tredje så kunde jag hantera den ångesten som kom efteråt - och den var väsentligt mycket mindre än förut. För det fjärde lät jag inte mitt misstag påverka mina kommande dagar lika mycket som förut.

Slutsats? Jag har en bit kvar, men är en bra bit påväg också. Hurra för det! Dessutom sitter jag vid mitt köksbord efter att ha sjusovit mig i lugn och sen ätit en fin frukost.

Igår gick vårat Fresh Summer Jam av stapeln på Radar 72. Det var som en dröm - allting gick otroligt bra, det var fantastiskt väder, det kom massa folk... en helt awesome dag helt enkelt! Klockan var kvart över 12 när jag helt slut kröp upp i min säng med solkyssta kinder och ett leende på läpparna.

Jag har övat på att inte bli en struts under veckan som gått och jag förbättrar mig. Jag övar hela tiden på att inte köra ända in i kaklet och låta ambitionen vila. Därför är det lite stökigt hemma hos mig nu (kul att lite vanlig lägenhetsröra kan vara ett friskhetstecken. ^^) och jag ska ägna min lediga måndag åt att städa lite, handla och dra till stan och hänga på Fjärde Långgatan där breakcrewet Skill Bill stället till med jamet Betongfighten 3. Alltid galet bra vibb när Skill Bill hostar något, så har du inget för dig runt 13-tiden, kom dit! :)

Inga kommentarer: