söndag, maj 29, 2011

Jag är ett oväder.

22:15

Den här veckan har varit så mycket enklare än förra veckan och jag är så glad för det. Jag känner mig full av energi, glad och lugn. Det fascinerar mig att det kan vara så svårt när det är svårt och gå så lätt när det går lätt. Därför är jag ännu lite gladare när livet är enkelt, för jag vet hur jobbigt det kan vara.

Idag har jag pysslat om min mamma. Målat naglar, fixat hår, masserat, bakat knäckebröd åt och allmänt älskat henne lite extra. Sen åkte vi hem till Föräldrarhemmet och åt finmiddag med hela familjen samlad plus farföräldrar. Efterrätt var en ljuvlig rabarberpaj med marängtäcke och vaniljsås. Den var supergod, men hej! vad sockerkänslig jag har blivit! Hela kroppen blev helt rastlös. Efter maten åkte jag för bli Kållered, blev upplockad av Gabby och vi åkte hem till mig och drack te. När vi hade babblat klart och hon tog dig hem för att däcka i soffan hade jag fortfarande rastlös känsla i kroppen. Tittade ut på busvädret med regn och blåst och sen reste jag mig upp, bytte klänning mot löparkläder, mp3 och keps och stack ut och gick ut och sprang. Jisses, vilken underbar löptur jag har haft! Jag kände mig som ett oväder själv, benen var starka och jag var full av energi. Wow! :)

Nu är jag nyduschad, har lite ont i huvudet av sockerbaksmälla, men är mycket lugnare. Imorgon är det ny vecka igen! :)

Inga kommentarer: