onsdag, juli 07, 2010

Gott gympass!

18:03

Imorse när jag vaknade kände jag att jag (underligt nog efter förra veckan) hade lust att gå till gymmet. Såg ingen anlneding att inte följa den impulsen, så efter jobbet knallade jag ner till närmaste Sportlife och drog av i princip samma pass som förra veckan, minus Stålmannen och förmodligen några set mindre också - förra veckan räknade jag inte utan lät honom bestämma hur mycket som skulle göras av allt. Det sved gott, men känner mig inte alls lika mörbultad som efter förra veckan (jag ropar "Hej!" innan jag kommit över bäcken, jag vet...) och lyckades dessutom pricka in lite core också. Fick till ett bar flow under övningarna och sista repsen där det var svårt att få upp stången tänkte jag: "Jag är stark!" och vägrade ge mig. Nöjd med passet, mycket nöjd. :)

Fördelen med att vara på jobbet med en handbollstokig pappa och Lillebror är att jag, efter att innan nämnda män kollat Partille Cups spelprogram och upptäckte att både Sävehof och RIK spelade, 15 minuter senare befann mig på ett soligt Heden, kollade handboll och skrek på domare. Två gånger. Härligt avbrott i arbetet. :)

Kvällen ska tillbringas på handledarkurs för att försöka få igång Operation Körkort. Wish me luck.

Inga kommentarer: