onsdag, juli 07, 2010

Film och kärlek.

12:25

Gårdagens biodejt med Lady Hickups var precis vad jag behövde. Gratis bio (äntligen kan jag tacka den jävla brödstudien för något), gratis popcorn, über sällskap och en saga med kärlek, passion och sagofigurer (vampyrer och varulvar). Jag älskar sagor, jag älskar kärlek som den framställs i sagor - när man kan gå genom eld och vatten för någon och ingenting är omöjligt. Jag älskar alla kyss-scener där det är romantik all over the place. Det finns saker som får mig att tro på kärleken så mycket som kärlek på film och mina vänners kärlek. Och något av det bästa jag vet är när det är värsta romantiska scenen och det jag tänker är: "Ja, jag vill också ha det sådär." Jag som är ett känslomässigt yrväder i vanliga fall tycker väldigt illa om den okänslosamma aldrig-mer!-fasen som håller i sig ett tag efter spruckna förhållanden/obesvarade förälskelser.

Men när det går över och jag känner att jo, det där himlastormande som känns i varenda liten nerv faktiskt är värt att det gör satans ont ibland... då blir jag lycklig. Det krävs inte så mycket. Just nu är jag lycklig efter "Eclipse"-filmen och efter att Gabs ringde tidigare idag och ställde en fråga som var den finaste komplimangen jag fått på väldigt länge. :)

Inga kommentarer: