lördag, december 29, 2007

Karlskrona, second day.

18:02

ja, jag är alltså i Karlskrona. resan hit igår gick mycket bra, hade till och med trevliga sittsällskap vid sidan av mig. sov som en liten trött gris första timmen med halsduken virad runt huvud för att slippa tänka på att blunda, och så Josefin i öronen med lite låg musik --> snaaark. resten av tiden ägnade jag åt att äta mellanmål, försöka läsa lite bok och snegla på tjejen som satt bredvid migs dator (OBS! hon hade inget emot det, jag är inte en sån som sitter och sneglar när jag märker att folk är uppenbart irriterade) och bara sitta och stirra rakt fram och ta det lugnt. Mikkis timade in mig perfekt på stationen och så åkte vi hem till henne. var toknervös för att träffa hennes mor&far, jag menar - föräldrar i allmänhet vill man ju gärna göra bra intryck på? men de har inte slängt ut mig än, så jag har tydligen gjort hyfsat intryck i allafall. :)

igår ägnades kvällen åt att äta mat och kolla på "Top Gun", första gången jag såg den filmen. jag märkte det direkt att jag ska inte titta på filmer med kärlekscener i det... det.. det är bara inte bra, okej? :P det där irriterande känslotillståndet som var förut (se tidigare inlägg här för mer info) tycks ha kommit tillbaka. dålig timing, dåligt att det existerar just nu alls. hallå, kan jag inte bara få vara avhållsam ifred? :P

idag blev jag först väck av Mikkis som killade mig på näsan. sen frukost och lätt planering av dsagen. vi åkte in till den stora världsmetropolen Karlskrona och ägnade förmiddagen att gå i affärer och kika. jag hittade en jättefin halsduk och vantar och ett smalt svart bälte, allt på rea och trevligt. :) vi fikade på Wayne's Coffeshop (med diverse skämt om cannabiskakor. ^^) innan vi åkte hem, slängde på oss löparkläder och sen följa Mikkis med mig ut och sprang. :D det började regna som attans och blåste halv orkan, men stentuff som hon är körde hon på ändå. tokbra med sällskap. :D sen körde jag lite rebah och styrka innan jag slängde in mig i duschen och sen hjälpte till med det lilla som var kvar att pyssla med maten. ja-aa, och nu är jag väl framme vid nutid ungefär. kvällen ligegr lite löst planerad, vi får se vad som händer.

men det är bra, och jag trivs här. :)

Inga kommentarer: