lördag, maj 26, 2012

Det har blivit sommar.

21:53

Helg. Lugn.
Jag sitter med fossingarna i ett fotbad hemma hos mamma och pappa, med nymålade naglar och mätt i magen och nytvättade kläder i torktumlaren. Trött på det där sättet du blir av att ha använt kroppen och dagens energi är liksom slut. Det är strax dax för mig att ha en seriös dejt med min kudde - speciellt med tanke på att jag vaknade halv sex imorse och inte kunde somna om. Jag låg och dagdrömde och småslumrade i två timmar innan min mage tyckte att jag skulle upp och göra frukost. Den var ytterst bestämd med den åsikten. ^^

Bortsett från att jag inte har något jobb eller inkomst, så mår jag jäkligt bra. Jag tränar som en tok och älskar varje sekund, varje svettdroppe, varje minut av träningsvärk (OK, kanske inte alltid träningsvärken...). Den här veckan har haft ett otroligt bra flow och jag längtar till nästa pass, och nästa, och nästa igen! Det är spännande att se resultaten komma! Jag tror jag är i mitt livs bästa form just nu och bättre kommer det bli! :)

Jag var på en sjukt inspirerande typ-arbetsintervju i tisdags som fick mig att inse vart jag ville och bli otroligt motiverad på kuppen. Jag har ökat min spridning för jobbsök och helt enkelt tagit beslutet att om jag får jobb i en annan stad, så flyttar jag dit. Inte för alltid och ja, jag vill helst vara kvar i Göteborg, men vad fasen - ingenting som är värt att kämpa för här i livet är enkelt.

Och det har blivit sommar. Åh, vad jag älskar sol, värme och nyutslagna syréner!

Inga kommentarer: