fredag, mars 09, 2012

Planeringen utförd.

17:08

Jag var lite obestämt seg i kroppen när jag stängde ihop datorn förra gången och började plocka ihop mig för att ta mig hemifrån. Trött eller energilös? Piggnar jag till av att komma ut och igång eller behöver jag hålla mig stilla och vila idag?

Enda sättet att veta är ju att pröva - så jag knallade iväg till gymmet med en tanke på papper om lite hastig och lustig cirkelträning, för riktigt så mycket mer hade jag inte motivation för. 3 varv, 10 övningar totalt. 3 är en så himla bra siffra - första rundan går av bara farten, andra rundan är jag redan halvvägs och tredje rundan är jag snart klar. Jag hejade och peppade mig när det kändes jobbigt (och det gjorde det...) och även om det inte var mitt bästa träningspass, så var det banne mig gott och väl bra nog. Sen stretchade jag i lugn och ro innan jag gjorde Efterträningslyxen nr. 1 och smet in i bastun en stund. Värme. Åh, det är så skönt!


Första massagetiden inbokad till tisdag eftermiddag kl 15. Blodprovet tagna - SKIT, jag har fortfarande lågt blodvärde (jag ska köpa spenat imorgon). När jag satt i kollektivtrafiken fick jag sms om att min mixer/matberedare har anlänt dit den skulle och företaget kommer skicka mig EN HELT NY apparat inom 2-3 dagar (nästa vecka alltså). WOW. Det måste vara något världsrekord i hantering av trasiga produkter. Jag är sjukt imponerad.

Jag har vansinnigt hungrig när jag kom hem - nu är jag bara skönt trött i kroppen. Träningen gjorde gott, det är en helt annan trötthet nu än den där tråkiga segheten som bodde i mig förut. Ikväll ska jag laga mat åt B&B, men innan det ska jag hämta ut ett paket och svänga förbi och krama mamma&pappa. Jag har spontant bakat muffins idag för första gången på 14 år. Jag håller på att bli en sockerbagarinna också och inte bara en grym kocka. Yay! :)

Inga kommentarer: