onsdag, februari 01, 2012

Frustrerande nyttigt.

15:51

Jag ignorerar inte längre vad min kropp säger åt mig - jag vill tro att jag mår bättre både fysiskt och psykiskt på det sättet. Det var en lättnad att kunna sluta med de sakerna som faktiskt gjorde mig illa - hetsätning, tvångsträning, självsvält - men det är inte alls lika lätt att få in känslan för emtionella upp-och ner gångar.

Min kloka mormor brukar säga åt mig med jämna mellanrum att jag ska ta det lugnt, även med saker som jag tycker om, eftersom det också tar energi. Jag har inte dansat sen typ mitten av förra terminen. Det blev för mycket med nytt jobb och livspussel, så efter mycket om och men och tänkt och prat fick det helt enkelt vänta. Igår var första Twisted-dagen och det var fantastiskt. Twisted D&T, Zerjon, Nina - alla blev jätteglada att se mig och välkomnade mig tillbaka så jag nästan blev gråtfärdig. Innan jag skulle gå såg Zerjon mig i ögonen och sa helt lugnt: "Kul att ha dig tillbaka."

Igår kväll var med andra ord väldigt emotionellt - och idag känner jag mig fullständigt överkörd. Hela kroppen är t-r-ö-t-t och jag känner mest av allt för att gråta av tanken på att gå utanför dörren. Yes, jag jobbar idag och lyckas tima det med att ha en skadad kollega. Vi pusslade över telefon förut och jag har sovit en timme och kommer in två timmar senare än schemat säger. Inte optimalt för någon av oss, men det kommer funka, på något sätt.

Det är frustrerande och nyttigt på samma gång, det här att lära sig sig själv.

Inga kommentarer: