fredag, januari 27, 2012

Återfall i vardagen.

22:55

Hemma igen. I och för sig varit hemma i snart en vecka, men inte haft någon riktig ro att sätta mig ner och skriva. Varit för upptagen med att återfalla in i min vardag. Jobb, sova, träna, träffa vänner. Handla och laga mat. Det är lustigt hur något som låter så enahanda kan vara så roligt och tillfredsställande. Jag gillar min vardag. Nej, inte alla dagar, men de allra allra flesta innehåller en massa bra saker jag tycker om. Dagens höjdpunkt var träffa mamma och sen ett gympass på F&S som har öppet hus över helgen. Jag har fortfarande lite för markant träningsvärk i benen från onsdagens benpass för att vilja köra det, men jag rev av ett rejält pass för överkroppen och jag orkade knappt ha armarna lyfta länge nog för att fläta håret efter duschen. Total muskeltrötthet. Ljuvlig känsla!

Katten (Harta) har åkt tillbaka till Malaysia. Det är skit, enkelt uttryckt. Hon vill vara kvar, Stor Bror vill ha henne kvar, mamma&pappa vill ha henne kvar, Lillebror vill ha henne kvar, JAG VILL HA HENNE KVAR, men det jävla Migrationsverket har sista ordet. Nu ska hon vara i Malaysia i tre månader innan hon får komma tillbaka. Jag är ledsen för min egen skull och lite mer ledsen och orolig för Stor Bror. De borde inte vara isär, det är fel. De passar ihop. Han blir ljus och glad och lycklig av henne. Hon är något av det vackraste som finns. The Cat and the Viking. Försöker tänka som mamma sa att det är för att det ska bli bra sen och hoppas att tre månader ska gå ovanligt fort.

Det är förresten äntligen snö ute. Äntligen snö och mindre äntligen Ishalkan Från Helvetet. Jag har inte kunnat springa ute för jag vill inte riskera att dö halkdöden. Mina broddar har gått upp i rök - aningens grinig för detta.

Imorgon - träning, jobb och sen nåt kul på kvällen.
Nu - krypa iväg till sängen och sova.

Inga kommentarer: