söndag, januari 08, 2012

Nystart.

15:50

Det har hänt massa grejer. Ett fantastiskt nyårsfirande - jag inledde 2012 full och glad hemma hos Gabs och senare på dagen hemma bakfull och trött, men fortfarande glad. Sen städade jag hela lägenheten från golv till tak, dammsög och torkade golv och rensade i skåp och lådor. Från kvart i fyra till halv elva på kvällen städade jag! Jag vet inte riktigt vad som hände med mig där, men konstaterar att jag kanske borde ha baksmälla oftare? Jag slängde så mycket grejer. Utrensning. Fy fan vad skönt det var, rent utsagt! Det är något med nya år och nystart som gör mig väldigt osentimental och benägen att kasta bort saker som känns betungande. Det bästa (eller värsta, beroende på hur en ser det) var att när jag gick till sophuset med 5-6 proppfulla kassar, insåg jag att om någon frågade vad jag hade rensat ut och slängt - så vet jag inte. Massa, massa bös. Massa papper och några trasiga väskor och... och... jag vet inte. Läskigt att kunna kasta så mycket och inte riktigt veta vad... men också ett tecken på hur mycket jag behövt det, egentligen. Det hade varit fint att fortsätta rensa ut. Jag tycker om tanken på att inte ha så mycket prylar.

Sen fyllde jag och Stor Bror år. Halvvägs till 50 - hur gick det till? Hur blev jag 25 år? Jag hade födelsedagsfika hemma i lägenheten, bjöd på kakor och knäckebröd och hade besök av alla mina bästa vänner och familjen. Jag var så nöjd och glad. Av mamma och pappa fick jag att ommålning av mina köksluckor och det kommer bli sååå bra. Bort med det sjukhusgula, in med gammalvitt och grönt. Mmmm. :)

Också det blir en form av nystart. Köket är den enda delen i lägenheten som inte är omgjord och även den delen som jag verkligen, verkligen fortfarande vill ändra på. OK, och badrummet, men det är bara piff som behövs där och inget byggande.

Inte så mycket starta om som fortsätta.

Inga kommentarer: