fredag, november 11, 2011

Positivt inre samtal.

18:50

Jag har längtat efter den här fredagen. Inte för att veckan har varit tråkig, utan för att Stor Bror och Harta kommer hit över helgen och jag superlängtar efter dem. Så, nu är det fredag, hurra!

Jag jobbade fram till lunch och sen hade jag en träningsdejt med Lady Hickups inplanerad... som inte alls blev som planerat, för hon lyckades springa sönder sitt knä lite när hon var ute och tog efter-tenta-joggingtur. Surt för mig och ännu surare blev det när jag upptäckte att jag lyckats glömma löparskorna på jobbet... Min träningspepp var helt plötsligt som bortblåst och jag var trött, sur och ville inte alls ut. Men, jag snörade ändå på mig (farfars...) skor, drog mössan på huvudet och stack ut - även om Lady Hickups inte kunde vara med, så erbjöd hon sig att vara peppsällskap (och om det var något jag behöver just då var det pepp...)!

Ibland är det bra att lyssna på sig själv, ibland är det bra att strunta i det. När jag sprang hemifrån mot vår utsatta mötesplats ville jag verkligen inte alls. Halvvägs dit kändes det inte lika hemskt. När jag hade fått upp värmen och hade min peppcoach bredvid mig så kändes det faktiskt genomförbart.

På vägen hem jobbade jag allt vad jag kunde med ett positivt inre samtal. Har ni tänkt på det, hur mycket saker som en säger till sig själv inne i huvudet utan att en märker det? Trots att jag faktiskt kommit ut och kört ett bra pass, så kände jag mig fortfarande grinig och sur - men jag hade en aktiv konversation med mig själv på vägen hem där jag upprepade gång på gång, för varje negativ tanke: "Du har varit jätteduktig. Det är superbra att orka ut och köra ett träningspass när du egentligen ville stanna hemma." varvat med affirmationen: "Jag är nöjd med det jag har åstadkommit." (Definitivt en bra övning i konsten att älska sig själv!) Sen kom jag hem och gick och la mig i badkaret. Snacka om bra belöning!

Nu är jag fortfarande rosenkindad efter det varma badet och det sura humöret börjar långsamt ge vika. Ikväll ska jag måla på mig en mustasch, gå på fest och sen mysa med Stor Bror och Harta. Bra kväll! :)

1 kommentar:

Annqa sa...

Grymt jobbat! :D Du fick verkligen huvudet på spiken med "Ibland är det bra att lyssna på sig själv, ibland är det bra att strunta i det". Något man bör tänka på oftare. Tänk inte - bara gör!