fredag, oktober 28, 2011

Tydligen fredag igen.

08:53

Vid vissa tillfällen tycker jag verkligen att jag är dum i huvudet. Ett typexempel på detta var igår när jag hade bestämt mig för att springa på morgonen. Klockan ringde som satt prick sju och allt jag kunde tänka på var hur varmt och skönt det var under täcket och hur lite jag egentligen ville utomhus i en råkall oktobermorgon.

Men jag kom upp. Fick på mig kläderna. Kom ut. Musiken på.
För mig handlar det mycket om målsättning, de där tidiga mornarna och dagarna när jag helst av allt vill sitta still. Att flytta fokus från "ett ordentligt pass" till "bara springa lite" gör det så himla mycket roligare. Sen finns det något magiskt över mornar som börjar i mörkaste blått och sakta, sakta kryper mot dimmig silver. Att vara nästan ensam i ett löparspår med gula lampor, gråbrun höstskog och doften av jord och träd. Häftigt.

Idag är det tydligen fredag igen och trots att jag verkligen har längtat till helgen fattar jag inte riktigt att den är här redan. Det har varit saker att göra varje dag. Imorgon bitti åker jag till Staden Ingen Behövde för fest, finhäng och något som jag inte vågar skriva ner av rädsla för att jinxa. Kvällen har gått åt till att snurra runt i lägenheten och packa diverse nödvändigheter. I eftermiddags var jag faktiskt inne i stan och köpte smink. Riktigt, bra, snällt smink som förhoppningsvis inte kommer döda mina ögon. Jävlar vad det är dyrt. Jag blir nästan lite kallsvettig när jag tänker på det. Men, jag har jobb, så det är lugnt. Det blev min egen grattispresent till mig själv. Grattis duktiga jag. <3

Jag borde gå och sova snart, mitt tåg går strax efter åtta. Inte alls trött. Hoppas det kommer snart.

Inga kommentarer: