lördag, oktober 08, 2011

En perfekt lördag.

19:59

Det är såhär en lördag ska vara.
Vaknade av mig själv, låg en stund och myste i värmen. Upp, klä på mig och klockan 10 när Bondens Marknad öppnade var jag där och handla grönkål, annan kål, romanesco och en fin lite matpumpa. Småkylig luft och solskenet kittlade mig på näsan hela vägen till Centralen. Musik i öronen, tankarna vandrade lite som de ville och fötterna gick lugnt och ostressat dit jag skulle. Luften långt ner i lungorna.

Hem till Föräldrarhemmet, åka till gårdsbutik med mamma och sen tid för te och lite slötid innan Katten, Stor Bror och jag åkte till stan för att besöka Kronhusbodarna och chokladfabriken. Pralininköp och Katten som ställde sig och tittade köpefundersamt på chokladpenisarna - jag skrattade och tyckte "Go for it!" och sen när visade det sig att hon köpte den till mig skrattade jag ännu mer.

Sen åkte de till Staden Ingen Behövde och jag åkte till Föräldrarhemmet och tog en kopp te till innan mamma och jag åkte till nästa län och inhandlade mig en ny löparjacka. Åh, så välbehövligt och den är nästan obscent snygg - för att inte tala om hur snygg jag är i den. :)

Kvällen - mera te. Knäckebrödsbak. Tacotallrik, film och praliner från chokladfabriken. Idag har jag bara gjort saker jag velat och haft lust med. En perfekt lördag.

Inga kommentarer: