torsdag, september 01, 2011

Spring i benen.

11:38

Det finns få saker som gör mig så självbelåten som att ha dammsugit och ordningplockat i lägenheten. Mattorna ligger rakt och bösfria, kläderna ligger i prydliga högar i garderoben och köksgolvet är fritt från både havregryn, grönsaksfnas och frön. Pure awesomeness.

Något annat som är pure awesomeness är min löprunda igår. Det var huvudrensning, lätt i början och trötta ben i slutet. Med tanke på (avsaknaden av) min benstyrka i tisdags, så klämde jag i lite fys mitt i löpturen. Det är då det är minst motigt att göra det - jag är igång och bara kör. Annars är precis efter ett löppass också bra, men då behöver jag veta att jag har gott om tid. Kanske att jag återupptar att styrketräna på gym till hösten? Det blir en senare fråga och beror på hur vädret blir dessutom. Åh, jag vill kunna fortsätta springa trots att det är höst och vinter och snö och kallt. I vintras var det inte ens kul och mina höfter pallade inte alls att halka omkring. Gärna snö, men inte så mycket is. Mer längdskidåkning kan vara svaret? :)

Jag tycker löpningen är superkul och är fortfarande peppad efter Midnattsloppet - såpass mycket att jag vill ha ett nytt lopp att träna inför. Kastar lystna blickar på Running Light den 15 oktober i Alingsås. Det är också en mil och går på kvällen genom fint upplysta Lights-installationerna i Alingsås. Förhoppningsvis får jag med mig Lady Hickups och kanskekanske till och med Stor Bror? Övertalningskampanjen har redan startat. :)

Efter jobbet ska jag ner och pyssla med presenthemligheter till Harta på stan och försöka klämma in lite dans också. Det lutar åt att det blir hemma i hallen, fast helst vill jag till Twisted. Det står mellan sällskap och att eventuellt känna mig lite hämmad, och att köra ensam hemma och våga köra fullt ut och bli lite säkrare. Och tidseffektivitet. Tar den på volley och ser hur det känns sen!

Inga kommentarer: