onsdag, september 14, 2011

Spinnande katt/ångestvibbar.

11:15

Tre dagar i rad med träning.
Söndag - löpning och dans.
Måndag - dans, dans och dans.
Tisdag - dans och dans.
... och innan det en förkyld och lugn promenad-vecka.
Hey, gissa hur min kropp och muskler mår nu?

... alldeles, alldeles underbart. Jotack, visst är jag stel och har träningsvärk på alla (o)möjliga ställen (gå-i-högklackat-musklerna är ganska sällan använda...), men jag gör det jag älskar, för att jag vill det. Det känns som jag har en spinnande, belåten katt i magen. Jag har så mycket energi nuförtiden - det är tusen ljusår ifrån den trötta, slitna, ledsna känslan jag hade i kroppen förra hösten.

Annars har jag lovat bort mig på jobb i helgen som jag lite stegvis insett att jag verkligen inte vill göra. Inte så mycket själva jobbet, det hade varit OK om det bara hade varit hemma... men jag vill verkligen inte spendera halva min söndag på ett tåg och komma hem apsent och sen är det måndag och ny jobbvecka igen. Jag försöker (mer eller mindre desperat) att lirka mig ur det här. Hade en elak och arg klump i magen igår när jag åkte till dansen och möttes av en tom sal 10 minuter innan klassen skulle börja - så jag kopplade in mp3:n och aggrodansade till Busta Rhymes. Det och klass med Groovy, så kändes det lite bättre. Sen ångestringde jag Gabs, fick oförtjänt sympati och pepp och uppdatering om varandras liv. Tur att jag har världens bästa vänner. <3

Frågan som dyker upp i mitt huvud är "Arbetsmoral?". Hur långt sträcker en sig om en har lovat att utföra något? Anledningen till jag försöker med alla medel jag kan att slippa söndagen är inte så mycket att jag inte vill jobba, utan att jag känner att hela kroppen skriker i protest och skickar ångestvibbar. Jag tror inte jag kommer må bra om jag gör det ändå - sen kan det givetvis diskuteras om det är en självuppfyllande profetia att tänka så.

Idag blir det varken dans eller löpning - vilodag på schemat och det enda jag vill göra är att ta en promenad till och ha en stretchstund för mina ömma muskler. Det blåser halvstorm ute och jag ber en stilla bön till vad som nu har makt över vädret att Lady Hickups och jag ska slippa blåsa bort på vårt intervallpass imorgon.

Nu - åter till jobbet!

Inga kommentarer: