fredag, september 23, 2011

Kanelbulluppmuntran.

14:54

Idag är på humör att spinna som en katt mest hela tiden. Fortfarande inte sovit så himla bra (Stor Brors soffa är preciis så kort att jag inte kan att sträcka ut mig helt), men minus stress så är jag ändå tillräckligt utvilad. Morgonen började med en löptur runt den enda rundan jag känner till här - jag har hittills inte vågat ge mig ut på äventyr och utforska mer, jag är rädd att springa vilse. Det har inte blivit några bra tillfälle till att hitta en ny runda, så jag kör på den jag kan. Det blåste banne mig mer idag än igår och var riktigt kallt stundtals. Jag ångrar att jag lämnade löparjackan och handskarna hemma. Det gick bra ändå, även om det var motigt med både uppförsbacke och motvind ett tag.

Jag tycker om att pyssla om. Det går ut över Stor Bror och Harta i första hand och sen spiller det över på dem i deras närhet. Jag hade kanelbullemorgon och det är jättekul att ta med ätbara saker till Stor Brors jobb, för alla blir superglada och överraskade. Alltid kul att bli uppskattad och att kunna kanelbulleuppmuntra Coffee Stain Studios fredag.

Det är inte så mycket mer än det närmaste som flyter genom huvudet nu. Jag behöver en ny matberedare, ett par nya vinterskor och en löparjacka. Jag behöver ett nytt jobb. Skriva och dansa är det jag vill göra mest hela tiden... och plocka svamp på Sommarstället med Harta i helgen och åka till Staden Ingen Behövde ofta för finhäng. Idag är jag tillfreds och glad och fast besluten att inte bli vare sig stressad eller irriterad om det tar oss lång tid att komma från jobbet.

Inga kommentarer: