torsdag, augusti 11, 2011

Processen.

13:11

Jag har hamnat i ett organiserings-mood utan dess like denna veckan. Massa gjort, en hel del kvar. Bland annat garberoben har fått sig en ordentlig och sentimentalfri genomgång och jag har rensat ut massa kläder. Bortbortbort. Det ger massa energi att bli av med onödigsaker.

Så, idag stod jag framför garberoben, tänkte: "Men idag känns som en dag för stuprörsjeans!", drog på mig jeansen och sen stod jag lite förvirrat framför spegeln och insåg att de inte alls passar längre, för de är alldeles för stora. Sen provade jag ett annat par jeans som alla gånger innan har suttit tajt och konstaterade ännu mer förvånat att de också var för stora.

Jag vet att jag har gått ner i vikt. Rent logiskt och siffermässigt har jag sett det... men ändå på något vis missat det. Tjock i huvudet, brukar jag kalla det. Så när hände det här? När blev mina tajta jeans för stora? Jag har inte riktigt fattat alls och nu fick jag det skrivet på näsan. Jag är nog till och med lite chockad. Hmm. Jag behöver nog processa det här lite grann. Återkommer!

Inga kommentarer: