fredag, augusti 19, 2011

Nyfikenheten.

16:12

Jag känner mig rätt nyfiken mesta delen av min vakna tid.
Nyfiken på mig själv, nyfiken på min framtid, nyfiken på andra människor.

Jag skriver mycket nu. Eller, jag vet inte om det blir så mycket skrivet alla gånger, men jag spenderar mycket tid med mitt nya låt-anteckningsblock (jag fyllde det andra. Hur gick det till?!) i mitt knä, vridande och vändandes på ord, försöker få dem att passa ihop. Jag tröttnar aldrig på känslan av att läsa igenom det jag skrivit och bli förtjust över hur det passar ihop. Plockar inspiration från allt runtomkring, men väldigt mycket från Stor Bror och Harta. Kärlek. Sjukt svårt att skriva om utan att jag känner att det blir klyschigt och smetigt till tusen. Någon natt ska jag sitta uppe längelänge och leta beats som jag tycker om, som jag kan leka med rösten i. Jag har redan lite uppslag hur jag vill göra. Åh, jag vill spela in! Det retar skiten ur mig att jag har utrustning hemma, men inte vet hur jag ska göra för att få igång den. Jag får hijack:a Stor Bror och hans tekniska kunskap i helgen - jag har en bred arsenal av vapen i form av hardcore fjäsk om det krävs.

I eftermiddag/kväll står det workshop på Twisted på schemat. Är så pepp att arbetsdagen knappt ens varit särskilt jobbigt. Tjoho, dansa!

Inga kommentarer: