torsdag, augusti 18, 2011

Cowabunga!

10:09

Kroppen reagerar alltid när en utsätter den för något nytt, alltså var jag alldeles mosig i huvudet efter första jobbdagen hemma hos pappa&farfar i måndags. 8 timmar framför en dator och allt jag ville var att sova bort min huvudvärk. Nu, tre jobbdagar senare är jag rätt inkörd och det känns helt OK i huvudet.

I söndags drog jag av en mil, lite fys och så en timmes salsa - sen var kroppen i stadie 1 av nerträning dagen därpå (kan ha bidragit till mosigt huvud) och jag utnyttjade både måndag och tisdag till vilodagar. Igår hade jag siktet inställt på en lite lagom löprunda, vilket i mitt huvud är runt en halvtimme i ett tempo som gör det flåsigt efter uppförsbackarna och min version av lagom däremellan. Enligt min planering skulle jag ut direkt efter jobbet och när klockan slog fem började det SPÖREGNA, åska och blixtra. Jag som hade peppat hela dagen kände mig snudd på personligt förolämpad av vädret. Det slutade med att jag blev så tjurig att jag helt enkelt tänkte "COWABUNGA!" och gav mig ut och sprang fast det var busväder. Det var ett jättekul pass - jag skuttade, hoppade i vattenpölar och klämde in lite fys på en regnvåt gräsmatta. Sen var jag lite lerig, väldigt svettig och mycket nöjd.

Träningen går bra. Det är mest löpning med några kroppen-som-motvikt-övningar efter varje pass. Har en bra feeling, jag har fått tillbaka min löparkondis och känner mig stark när jag springer. Jag dansar inte så mycket, för det är så tråkigt att stå ensam hemma i min hall. tur för mig drar dansterminen igång om två veckor, och nästa vecka är det massa gratis öppet hus-klasser på Dansforum och Twisted att ha skoj på. Den 27 augusti hägrar Midnattsloppet - jag är helpepp! Framför allt mår jag bra. Jag känner mig snygg och stark och tycker om att se mig själv naken i spegeln på morgonen. That's the way I like it!

Inga kommentarer: