söndag, augusti 28, 2011

Midnattsloppet 2011 baby!

10:29

MIDNATTSLOPPET 2011 BABY!
Jag har varit nästan nervös under veckan för att jag drog på mig ont i halsen mott i veckan och inte har kunnat träna som jag planerat. Jag vilade i onsdag, tryckte i mig allt vad antioxidantrik mat heter, käkade Echinagard och åkte hem och blev ompysslad av mamma och pappa. Det funkade - jag mådde mycket bättre på torsdag och på fredag kände jag mig helt fit for fight igen. Drog ut på en ytterst stillsam joggingtur på 3-4 km på fredagskvällen, bara för att känna på det lite och påminna kroppen om vad vi skulle göra. Jag kände mig stark och pigg, det var svårt att hålla emot och springa långsamt.

Mitt mål var att springa under en timme och när jag spurtade i mål på Heden, genom regn och lera, stannade jag min egen klocka på 59.36. Det officiella resultatet säger 59.29, placering 2035 av 13823 deltagare. Jag är så nöjd med mig själv. Jag, Lady Hickups och Mr. hade planen att hålla ihop fram till 5 km och sen fick var och en göra som en ville. Planen följd till punkt och pricka - jag och Mr. drog ifrån strax efter 5 km, Mr. drog ifrån mig strax efter 6 km. Jag sprang sista 5 km fortare än de första och det var rätt mycket kryssade fram och tillbaka mellan folk. Runt 7 km började jag bli trött och fick håll, men plötsligt såg jag 8 km markeringen och visste att nu är det bara Avenyn kvar! En snabb blick på klocka som stod på 48 minuter och då var det liksom inte läge att sakta ner. Sista två kilometrarna sprang jag med håll och ett tilltagande illamående, men mantrat i huvudet "Det är bara en lite bit kvar!" och Movits! i öronen hjälpte mig hela vägen in i mål. Inga roliga kilometer, men sista biten är sista biten och jag ville verkligen. Mådde illa, men helt underbart samtidigt. Länge sen jag sprang så att jag verkligen mådde dåligt efteråt. Vinnarskalle, oh yes. :)

Fick skjuts hem av mamma och pappa (taaaack!) - de försökte få syn på mig, men det gick inte. Nackdelen med att ha typ 13000 pers i likadana tröjor. Jag duschade, drack vatten och försökte varva ner. Det gick sådär. Idag är jag trött, mår grinig och trivs inte i min kropp, så jag tänker att det är extra viktigt att vara snäll mot mig själv. Efter en urladdning som igår är det inte så konstigt att orken är slut. Jag hade vaga funderingar på att åka och hälsa på Stor Bror och Harta idag - jag saknar dem, men det blir bara en önskan av det. Orkar inte. Nästa helg däremot. :)

Jag gjorde förresten en fulinspelning på nya låten och skickade - fast inte till Fröken, utan till finaste Lo i Stockholm, för att jag har lovat henne att skicka mina grejer och inte gjort det. Skämmes tamejfan. Nu har jag gjort det och hoppas jag ska ha all anledning att skicka fler snart. Nu ska jag ha en ganska innehållslös söndag och mest pyssla hemma.

Inga kommentarer: