onsdag, juli 27, 2011

Re-loaded.

15:40

Av helt okänd anledning så inledde jag min lediga tisdag med att vakna 05:56 och trots att jag verkligen försökte så kunde jag inte somna om. Lite smått grinig gick jag upp, men sen bestämde jag mig för att det skulle bli en bra dag istället. Ibland funkar det, ibland inte, men igår gick det alldeles utmärkt. Jag strosade ner på stan en sväng innan jag satte mig på tåget ut till Föräldrarhemmet där Lady Hickups droppade in efter jobbet. Efter en stärkande kopp kaffe/te styrde vi kosan mot Bus's föräldrars trädgård och hade plocka-bär-orgie - tredje gången för mig nu. Det visade sig att trots att jag verkligen försökt förklara för Lady Hickups att det finns hur mycket bär som helst! så hade hon inte riktigt trott på mig... men efter en halvtimme hörde jag hennes röst bakom krusbärsbusken: "Det finns ju hur mycket som helst!" Det är fint att ha vänner som delar ens intressen och blir glad av samma saker som en själv - vi fnittrande förtjust ikapp och yvdes över överflödet. Hurra hurra för bärplockning!

Idag jobbar jag kväll och har haft en alldeles lagom jobbig dag hittills. Sov i Föräldrarhemmet efter en awesome skaldjursmiddag igår och det intervallpasset som stod på min agenda idag drog jag av strax efter 12-tiden runt Mossen. Lagat lite mat, tvättat kläder och lapat sol. Energireserverna påfyllda. Har ytterligare lite saker att skriva om, men nu ska jag till min buss, så det blir en annan gång det.

Inga kommentarer: