söndag, juli 03, 2011

... och så eftermiddagen.

21:11

Jag vet inte om jag har hyllat stavgång här förut, men jag passar på att göra det nu. Halleluja för denna fantastiska träningsform som är stört mycket jobbigare än vad det verkar och dessutom funkar oförskämt bra när någon del av min kropp klagar och jag inte kan springa som vanligt. Hurra! :)

Jag sov en stund i soffan, mamma och jag stavgångade oss runt 5an i Bunketorp, tog ett dopp i sjön och när vi kom hem gjorde jag fys och rehab och nu känner jag mig lite som en ny människa. Det är bara grillmiddagen som saknas och den är på G!

Under ett samtal med mor&far förut så fick jag redan på att jag som timanställd tydligen inte kommer få min lön förrän i augusti... say what?! Där och då hade jag ett litet breakdown och satt och bölade vid köksbordet. Fifan vad det är jobbigt att inte ha pengar, att känna att jag hela tiden liksom lever över mina tillgångar. Att jag gör av med pengar jag inte har. Jag är inte alls ute efter att leva lyxliv - det enda jag vill är att veta att jag kan betala hyran, köpa mat utan att varje gång kolla efter det billigaste alternativet och kunna festa till det med en låda jordgubbar då och då. Som tur är har jag världens bästa föräldrar som efter lite pratande fram och tillbaka fick mig att fatta det kan vara lite knapert i skarven mellan studier/jobb och det är OK. Så hade de också haft det. Och de ställer upp för mig i alla väder. Såklart. Det är fortfarande jobbigt men bättre. Tur att jag har min familj. <3

Inga kommentarer: