torsdag, maj 26, 2011

Break, löpning och energi.

22:05

Idag har varit väldigt fint. Break på förmiddagen och vi var tre aktiva pers, så Foolish tyckte att: "Då kör vi akrobatik!" och vi plockade fram mjukgolvet. Jag blev ställd inför min rädsla att stå på händer, men gjorde mitt bästa och det gick riktigt bra. Det är fortfarande rätt läskigt ibland, men jag vågade och det gick bättre och bättre. Jag undrar om Foolish skrattar inombords ibland, ograciösa som vi är ibland, men han är snäll och visar det inte utåt i alla fall.

Eftermiddagen var egenträning, en färdigfixad hypekoreografi och en pratstund med Twisted D innan jag hoppade på cykeln och tog mig hem - för att snöra på mig löparskorna. Midnattsloppet är målet och jag vill kunna springa det, ha kul och känna att jag behärskar distansen. Alltså har jag kollat upp ett gratis träningsschema på nätet - Marathon.se är adressen! Enligt mitt träningsschema skulle jag köra distans med gång, varav löpning i 4x8 minuter och så lite stretch på det. Efter det var jag helt jättetrött i hela kroppen och resten av dagen har jag bara tagit det lugnt. Imorgon är det fredag och jag ska bli bjuden på restaurang. Tjoho! :)

Inga kommentarer: