onsdag, maj 25, 2011

Back on track.

18:16

Nu känner jag mig back on track. Mitt knä vill fortfarande inte sluta strula, så jag satt bredvid på dansen igår och passade på att självrannsaka mig själv och skriva lite. Det kändes helande och som att några pusselbitar föll på plats - den viktigaste var nog att inse att jag aldrig mer komma hamna på ruta noll igen. Att jag kan både backa och stå stilla i min utveckling (gällande dans, livet, whatever) men eftersom jag alltid lär mig något på vägen, så har jag alltid kommit ett litet steg längre än innan. Det var en skön känsla. Sen träffade jag Gabby, Bus och Bumby på kvällen och de ger alltid massa energi.

Idag är jag glad. Kroppen är fortfarande liksom trött, jag kan inte riktigt sätta fingret på det. Jag tror att jag inte helt har bouce:at tillbaka från förra veckan, men det kan jag ta.

Vi hade graffiti-workshop i onsdags och fredags och idag smet jag iväg på lunchen och köpte mig ett skissblock och pennor. Det kanske inte låter som en big deal, men det är det för mig. De som målat av oss tre barn har alltid varit mina bröder. Deras block från skolan är fullklottrade och i mina står det bara det som "ska" stå. Jag har aldrig haft någon lust att rita, men nu poppar den upp, lite försiktigt. Det är kul!

Jag har en pockande känsla av att vilja springa idag, men det blåser så mycket att jag inte ens vill gå utanför dörren i onödan. Det ser förrädiskt soligt och varmt ute, men jag vet att det är svinkallt. Och face the fact -åt vilket håll jag springer kommer det ändå vara motvind antingen hem eller tillbaka. 11m/s i motvind. Det är banne mig över gränsen för kuling. Nej, usch och fy säger jag och skjuter på springandet tills imorgon. Om SMHI har rätt ska det bara vara 3m/s då och dessutom kanske jag lyckas lura med mig Gabby? :)

Inga kommentarer: