onsdag, april 06, 2011

Morgonjogg!

10:22

Jag vaknade ungefär tusen gånger imorse innan klockan ringde och upplyste mig om att det var dags att dra på mig joggingkläder - jag la fram förslaget om morgonjogg på onsdag? för mamma i helgen och hon nappade. Lite seg, lite trött och väldigt nyvaken stack vi ut på en halvtimmesrunda i duggregn som yrde omkring överallt. Från att ha kört gång 1 min - jogg 1 min i ett par veckor kände vi förra gångena tt det var dags att öka springdelen, så idag var det 2 min jogg - 1 min gång. Funkade bra, förvånansvärt bra.

Jag var stel som en pinne i höfterna när jag vaknade och det var ruskigt skönt att röra på mig. Stretchen efteråt var som balsam. Idag känner jag verkligen hur mycket det gjorde att jag hade hela eftermiddagen ledig igår - det känns lite som livet är ljusare och enklare fast det är grått och regnigt ute. Positivt approach! Ikväll sover jag i lägenheten. Kanske imorgon också, vi får se vad jag får för feeling.

Inga kommentarer: