tisdag, april 05, 2011

Kloka tankar och bildregn!

19:30

Min helg var awesome och involverade både dans ute på klubb och rapbattle och andra roliga grejer som att träffa Funky och ha picknick (inomhus, det regnade ute) med Gabs. Men när det återigen var måndag kände jag mig inte alls lika uppladdad som jag brukar och vill göra efter en helg. Och, typ tusen år efter att mormor och mamma och farmor började säga det här till mig, så har jag fattat det själv - eftersom mina veckor är späckade med att-göra-saker (roliga förvisso) så behöver jag tid i veckan där jag inte behöver göra något. Inget sagt om att sitta still och stirra in i en vägg, men det måste finnas tid där jag inte är påväg till något, inte har någon tid att passa. Annars blir det som i måndags och jag vaknar upp med en grinig känsla av att livet är jobbigt.

, den här eftermiddagen har spenderats hemma - lång varm dusch, softa kläder, en Resorb, tre glas vatten och är inne på min tredje kopp te. Stor pappakram när han kom hem.

Annars är det något meck med mina höfter. Det stramar och känns för tight och när jag strecthar det för mycket gör det ont. Jag tänker lägga lite extra fokus på att stretcha noga och träna höftböjarna, men om det inte blir bättre inom en-två månader så tänker jag hojta på en sjukgymnast eller liknande. Pallar INTE bli långtidsskadad!

Och nu, med trumpeter och fanfarer så kommer härmed lite bilder på hur det numera ser ut i rummet i lägenheten! Jag har tyvärr inga före-bilder... men enjoy! =D













Sovhörna! Det är fortfarande lite tomt vid huvudänden, jag idé-jobbar på det.

Soffa nummer 1 och världens finaste bulligaste gröna lampskärm. Nej, tavlan ska egentligen inte stå på den, den ska hänga på väggen som alla normala tavlor, men min betongkrok var för liten och klen, så den ramlade ner.

Skrivbordshörna. Bildkollage på min familj och släkt. En krokimålning i kol på mig som Louice har gjort. Lite ljuslyktor och ett (svävande) bonsaiträd (nej, jag skojar, det är en glaskruka.)

Soffa nummer 2 och min vägg. Kollage, bilder, urklipp, affischer från ställen jag varit på... pieces of me on the wall! Notera gärna de snygga, matchande, egensydda kuddarna. :)

Soffa nummer 1 rakt framifrån. Lyckokastanjeträd till höger.

Och slutligen min välstädade bokhylla med piffiga små växter uppe på. Sängen gömmer sig bakom den. :)

Inga kommentarer: