torsdag, mars 10, 2011

Give me a break!

21:44

Idag har jag haft breakdance typ hela dagen känns det som. Först från typ halv tolv (skulle varit tidigare, men Foolish satt på akuten och Shay åkte och hämtade nycklen och... massa väntetid) till mer eller mindre halv fyra. Sen lite paus och en dusch hos farm&farf innan jag åkte till Hiphopakademien och tränade från typ halv sju till åtta. Jag är alldeles lycklig och glad i hela kroppen. Tröttheten börjar krypa sig på och jag tror jag kommer vara rejält slut i musklerna imorgon, men OJ så bra jag mår.

Det poppade upp i mitt huvud idag - jag tror att en av de viktigaste sakerna för att jag ska bli helt frisk från min ätstörning är att göra saker som jag mår bra av. Att jag mår dåligt när jag inte tränar har inte så mycket att göra med själva träningen uteblir, utan mer att jag inte inte lägger tiden på mig själv att göra något jag tycker om. Jag tror det är galet viktigt att ta hand om min kropp så den mår bra och framförallt att tycka att jag är viktig nog att lägga den tiden på.

Nu sitter jag på golvet i Lillebror&Dockans nyinköpta lägenhet, tittar på när mamma och Lillebror ålar på golvet och försöker sätta ihop ett TV-bord. Jag väntar mest på att de ska bli klara nog för att vi ska kunna åka hem så jag får kvällsmat och sen kan gå och lägga mig. Hungrig och trött. Gäsp.

Inga kommentarer: