fredag, februari 18, 2011

Jobbiga dagar, men fanimej.

15:32

I förrgår var en jobbig matdag. Igår var en jobbig matdag. Idag är en jobbig matdag. När jag inte är hungrig tänker och undrar jag hela tiden när jag ska bli hungrig och känner efter, känner efter, känner efter in absurdum. Och på kvällarna när jag har ätit kvällsmat så vill jag bara ta en macka till. Eller en apelsin. Eller lite nötter. Vadsomhelst, bara det är något mer. Jag blir så trött och förbannad av det här. Sluta, bara sluta! Men fanimej om jag tänker ge mig. Jag tänker i kvartar och halvtimmar, tar en kopp te och påminner mig själv jag måste bara orka att göra det här några miljoner gånger till och för varje gång kommer det bli lättare. Att tills slut är det i vardagen som mirakel händer. Så det så.

Jag har äntligen tagit mig i kragen, fått tummen ur och lyssnar på "En kärleksattack på svensk hiphop". Jag älskar den redan och tänker systematiskt lyssna igenom alla de avsnitten som ligger på nätet. Hiphop i två timmar. Nam nam. :)

Jag använder verkligen det här lovet till det jag velat - fixa med lägenheten, bli frisk från eländesförkylningen, sovasovasova på mornarna, slösurfa på nätet, dra igång träningen med löpning och dans efter att jag var sjuk, träffa mina bästa vänner och bara chilla. Ladda med energi tills det behövs lite extra nästa gång. Imorgon drar jag till Stockholm för Basementality battles. Kommer bli galet!

Inga kommentarer: