lördag, februari 05, 2011

High 5! och sömnlöshet.

11:28

Jag blir dum i huvudet av att inte få sova på nätterna. Seriöst. Jag vrider mig, vaknar, somnar om, sover oroligt, drömmer helt whack drömmar och vaknar igen. Sen när det är morgon på riktigt vill jag inte gå upp utan bara ligga kvar. Imorse när jag motvilligt gick upp kände jag mig som ett lik. (Inte för att jag vet hur ett sådant känner sig, men det känns passande. Plocka känslan.) Grusig i ögonen, trött i kroppen, kolaseg i huvudet och ansiktet är alldeles för torrt och kliar. Smink är Satans påfund. Jag använder det typ... 2-3 gånger i månaden, max? Och ÄNDÅ gör min ansikte uppror varje gång. När jag känner mig rik nästa gång ska jag investera i sånt där parfymfritt, för-känslig-hud-snällsmink, så kanske jag slipper det här efter varje partykväll.

För igår var det party! Eller, my kind of party - jammet High 5 gick av stapeln på 1200 kvadrat i Frölunda och jag var looking good i svart linne, baggys, svart väst och hatt. Oh yes, jag var i hattmode igår. :) Jam och battle stod på schemat, 2on2, där en representerade old school hiphop och en new style hiphop. Härligt peppande, nu i efterhand ångrar jag att jag inte var med och körde. BIG UP till Aline och Issa som vann finalen mot Popa Joke och Sebbe Bravo! Chillade runt med några från klassen och runt semifinalerna kom Mr. Funky och sällskapade. Lite dans, lite prat, lite häng och sen spårvagn och tåg hem. Fin kväll, men jag var och är helt slut.

Idag är det en mjukisbyxor-kind-of-dag. Jag är inte på topp, men det är OK, för det behövs inte idag heller. Faktiskt njuter jag av att bara må lite fysiskt småkasst utan att ha någon som helst psykisk ångest inblandad. Ikväll ska jag mysa med Lady Hickups, göra egen sushi och kolla på film. :)

Inga kommentarer: