söndag, februari 20, 2011

Hemma på bästkusten.

22:33

Hemma på bästkusten igen. Hjärtat fullt med kärlek efter att ha spenderat gårdagen och idag hos mormor och morfar. De är så fina och bryr sig så mycket.

5 timma buss är segt, men bortsett från lite tristess så gick det alldeles utmärkt och jag hade nog de mest välorganiserade busschaffisar jag någonsin haft ever. Peka med hela handen och alla som ska dit, packa här, alla som ska hit, packa här! och vips var vi framme i Göteborg typ 25 minuter före utsatt tid. Vad hände där?! Tack busschauffören! Lustigt att den sista kvarten på pendeltåget hem alltid känns som den absolut längsta kvarten under hela resan.

Skrivit och pusslat ihop en ny låt på bussen hem. Den spontana titeln jag får i huvudet är "Soffrevolutionen" och den kommer nog stanna. Jag skäms lite för att jag inte hunnit leka med min inspelningsutrustning alls än, men veckan om kommer händer det, I tell you! :)

Ikväll är jag annars kärlekskrank och vill ha romantik. Rooomantiiiik! Ja, tända ljus och mata varandra med jordgubbar och hela grejen. Svältfödd. Vad sägs om en himlastormande förälskelse? Kan jag boka in den till mitten av mars, tack?

Inga kommentarer: