måndag, februari 21, 2011

Back in school.

13:14

Skola igen efter en vecka med lov. Det är fint att vara tillbaka. :)
Något som inte är lika fint är att Fröken ligger hemma sjuk med feber och det inte blir någon rap-måndag idag. All min peppighet dog lite när jag hörde det och nu känner jag mig mest tjurig och vill gå hem istället för att göra något annat. Jag tror jag är rap-måndagberoende. Det finns värre beroenden.

Min förkylning är lite velig fram och tillbaka - jag är fortfarande snuvig och snyter mig i tid och otid, men jag har inte haft ont i halsen på nästan en vecka (peppar peppar). Men direkt när jag vaknade upp i söndags kände jag av att jag hade stått i ett rum med 499 andra människor i 3-4 timmar. Så för att kunna träna järnet och inte bli sängliggande en gång till så blir det förbyggande åtgärder all in tills jag känner mig jättefrisk. Vi snackar sänggång vid 22 och dränka mig själv i grönsaker och frukt, undvika folksamlingar inomhus och vara petnoga med handtvättningen. Och vantar på på alla kollektivfärdmedel. Jag inledde med att mixa ihop en mellan-dansklasser-juice imorse på blodapelsin, jordgubbar, blåbär och lite pumpafrön. Näringsbomb! :)

Inga kommentarer: