söndag, februari 13, 2011

Finhelg.

22:17

I fredags hade jag fredagsmys med familje och tacos all over the place och efter att ha varit godissugen i en freakin' vecka avslutade jag fredagen med en påse godis. På lördagen vaknade jag med sockerbaksmälla och har fortfarande inte riktigt bestämt mig för om det faktiskt var värt det.

Lördagen innehöll annars massa bra saker -
1. Vi åkte iväg och inhandlade min födelsedagspresent = ETT INSPELNINGKIT! =D
Jag har en mick, jag har ett mickstativ, jag har programvara och en vit låda som är ett externt ljudkort och ett par hörlurar. Nu ska jag bara lära mig hur allt funkar och sen kan jag spela in mina låtar! TJOHO!
2. Open mic på Frölunda Kulturhus.
Det var inte alls så läskigt som jag tänkt mig. Jag glömde inget. Jag choke:ade inte. Fina mamma, pappa, Lillebror och Lady Hickups var där och tittade på mig. Dock glömde jag av att jag hade en mick i handen ibland, så ljudet var lite upp och ner... så går det när en inte är scenvan. :P Det var galet roligt, jag längtar redan till nästa!
3. Myspys med Gabs.
Mackor, müsli, te och chilltime med en av mina bästa vänner. Bästa avslutningen på en mycket bra dag. <3

Idag har jag haft Bus på brunch och knådat hennes stress-stela muskler i ryggen. Bakade rågbullar, gjorde fruktsallad och pappa gjorde sin underbara äggröra. Smått och gott och plock och lugn och ro och vi pratade om allt mellan himmel och jord. Fina, fina människa. <3

1 timmes hiphop på Zerjons klass gav mig endorfiner sprutande genom öronen och jag snyter mig fortfarande i tid och otid, men har inte haft ont i halsen på ett par dagar. Imorgon är det workshop med house och dancehall på schemat, så nu ska jag knyta mig. :)

Inga kommentarer: