onsdag, februari 09, 2011

En ordinär onsdag.

22:50

Idag har varit en ganska ordinär onsdag. Nu sitter jag och lyssnar på Linnea som sjunger och hennes röst går rätt in i hjärtat. Det är en fantastisk sång. Jag blir sorgsen och gråtfärdig på ett fint sätt som inte gör ont. Jag önskar att jag också kunde sjunga så, rätt in i folks hjärta - sen minns jag att jag kan göra samma sak, fast rappa det istället.

Imorgon är en ledig dag, typ. Egentligen är det friluftsdag med bollsport, men jag tänker inte göra något ansträngande med min hals alls, och definitivt inte bollsporta mig. Och jag tänker ännu mindre släpa mitt ass till friluftsdagen och titta på andra som tränar. Nej, då sover jag hellre en timme extra och gör något produktivt, som att sy ett par kuddar till, öva inför open mic:en och åka till lägenheten och städa min bokhylla.

Nu ska jag bädda ner mig i sängen med fina tankar och sova.

Inga kommentarer: