fredag, januari 21, 2011

Träningsvärk, på min ära.

23:43

Min gissning om en ny dos träningsvärk var alldeles riktigt. Mer exakt vaknade jag imorse, andades in och kved när alla musklerna runt revbenen protesterade smärtsamt. Fyyy katten! Hela dagen idag har varit allmänt seg och full av träningsvärk och de två timmar house som avslutade dagen var bra en timme och sista timmen var jag helt väck. Kopplingen mellan hjärnan och kroppen kändes som den hade tagit semester och funkade. Cred till mig själv för att jag inte gick av golvet och satte mig ner - jag var bra sugen på det!

Sen fick jag återigen anledning att avsky allt var kollektivtrafik och tåg heter när jag skulle ta mig och hälsa på Varberg, men det tåget jag skulle ta blev successivt försenat och när jag gav upp och köpte en biljett till ett annat tåg blev det 20 minuter sent. Trött, förbannad och nästan gråtfärdig av hunger kom jag i alla fall fram och avslutade fredagkvällen med god mat och bra sällskap. Lite sömn på det här och en vilodag, så kommer jag vara som en ny människa nästa vecka. :)

Inga kommentarer: