torsdag, januari 20, 2011

Breaktajm!

16:00

Idag har det varit första dagen i skolan med breaklektion! Förra veckan kom vi inte in i vår lokal, så då fick jag snopet se mig förvisad till min stechsal på Sportlife i Mölndal där jag tränade så gott jag kunde (vilket var jobbigt nog, jotack.)
Men IDAG! var det banne mig break för hela slanten.
"Idag ska vi bara gå igenom lite grejer så jag jag vad ni kan." sa Foolish och sen körde han skiten ur oss i 2 timmar. Sen var det lunchrast och egenträning med hiphop och house. Jag gissar på ytterligare en dos träningsvärk imorgon. :)

Idag är dessutom sista gången som det spelas handboll i Scandinavium under VM-arrangemanget, så jag har en dag kvar med jobb i Skövde, sen återgår mitt liv till att ha normalt med tid igen.

Jag upptäckte igår att jag fortfarande har noll lust för matlagning. Lite då och då så får jag lust att pyssla lite i köket, men det är banne mig inte ofta jämfört med förut. Och det är OK. Det finns alldeles utmärkta halvfabrikat att använda när det inte finns någon lust att göra allt från scratch och de flesta gånger så är jag helt nöjd med väldigt enkel mat. Min stadardmat det senaste har varit wraps med färdig falafel/grönsaksbiffar, libabröd och diverse hackade grönsaker. Noll ansträngning och nöjd Fummelfot. Och det som är nästan bäst är att det känns helt chill. Jag känner ingen hets att mästerkocka i köket. Det kommer en tid för det igen. :)

Inga kommentarer: