måndag, januari 24, 2011

Sömn, mat och handboll.

10:29

Jag har blivit usel på att gå och lägga mig i tid på kvällarna, så nu vaknar jag på mornarna och vill fortsätta sova. En dålig kombination mellan att komma hem sent på kvällarna och göra tusen saker innan jag ska gå och lägga mig., aka. förberedelser inför morgondagen. Och så lite slösurftid på datorn på det så är jag minst en timme efter där jag egentligen behöver gå och lägga mig. Skärpning på mig.

Jag hade en mycket underlig upplevelse igår i samband emd tårtkalaset hemma hos Lady Hickups, nämligen att äta ganska mycket tårta utan att tappa kontrollen över det, få panik och må dåligt. En underlig bra upplevelse. Jag var inte ens i närheten av den hemska stoppmättkänslan som jag var van vid, utan bara sådär lite vanligt mätt som man blir av att äta tårta. När jag åkte hem loopade tankarna runt i huvudet och det kändes lite fel, eftersom såna situationer i princip alltid brukar innebära panik och ångest efteråt och det var som att jag borde ha mått dåligt... fast jag inte gjorde det. Tankevanor som är svåra att bryta, minst sagt. Men igår tänkte jag: "Nej, så fan heller!" och motade paniken i den mentala dörren. Det var en fin kväll. Det var god tårta. Jag tänker inte ångra en sekund av det, så det så!

Idag är det som sagt Skövde som gäller och handbollsmatcher ikväll. Jag ser fram emot det, faktiskt. Jag och Gabs pratade massa på vägn hem igår och det har kommit smygande, den där känslan av att jag faktiskt gärna skulle vilja vara med ända in i kaklet. Faktiskt logga finalen vore sjukt häftigt, jag tror det kommer knäcka järnet, med fullsatt arena. Och så vill jag att det ska bli rätt och bra och jag litar mest på mig själv, frankly. Så jag ringde till kontoret och sa att om det går och om ni vill och det var väl typ en välformulerad variant av snällasnälla? Fingers crossed! :)

Inga kommentarer: