tisdag, januari 04, 2011

På resande fot.

22:19

Fortfarande på resande fot, även om jag ska vara still i Stockholm i ett par dagar. Det har varit ett par galet intensiva dagar med jobb och det är väldigt långt ifrån avd jag brukar göra på dagarna. På kvällarna när jag lagt mig surrar det av tankar i huvudet ett bra tag innan jag lyckas stänga av.

Resan till Hamburg var en helvetesresa - vi skulle kommit fram 10.35 och kom fram runt 18. UTAN alla väskor med grafikgrejer och datorer. Sen direkt till hallen och lösa det som lösas kunde och runt 20 var vi på hotellet och då slängde jag mig raklång på sängen en stund innan jag orkade gå enr och äta kvällsmat. Lyckligtvis kom väskorna med nästa flyg och till hotellet runt 23 på kvällen. Phew.

Statistiken i Tyskland gick OK. Kunde gått bättre, men så är jag aningen perfektionistisk när det gäller det där också. Det värsta var 11000 tyskar i en hall mindre än Globen som skrek mer eller mindre konstant i en timme... och där skulle jag och mina medarbetare försöka kommunicera om vad som hände på planen. Vi löste det hela med att Geo stod bakom och skrek i mitt öra. Kanske inte den bästa lösningen, men en lösning. :P

Idag kom vi till Arlanda 08.35. och jag åkte in till stan, hittade mitt hotell, checkade in och sov ett par timmar innan jag kände mig redo att möta dagen. Jag hade tänkt att turista mig lite och åka och kolla på en studio som många av mina favoritrappare har spelat in i, Level 8 studio, men det visade sig att den hade typ hemlig adress. Någonstans i Hallunda på 8 våningen i ett hyreshus var det jag fick fram. Jo tjena. Så jag ringde upp Louice istället och hängde med henne och hennes lover några timmar, fick te, hembakt bröd och kramar. Sen åkte jag till T-centralen, gick till Medborgarplatsen och var inne och dreglade och handlade på Goodstore. Jag ruinerade mig inte, med enorm viljestyrka. Därefter stod "äta på Chutney" på listan och det var ett mysigt ställe med god mat där jag satt kvar en extra stund och skrev lite innan jag promenerade tillbaka till T-centralen och därifrån med hjälp av karta och lite positivt tänkande till fots tog mig till Karlaplan och mitt hotell.

Stockholm på kvällen, med lätt snöfall och rap i hörlurarna var magiskt.

Inga kommentarer: