måndag, januari 31, 2011

En jäkla redovisning.

10:35

StreetStarhelg. Handbolls-VMfinalhelg.
Både fantastiskt roligt och sjukt jobbigt.

Lång historia kort - jag skulle hållt en redovisning idag, för en grej som resten av klassen gjorde när jag var iväg i Thailand. Jag har inte förberett nog inför den för att kunna genomföra och känner ungefär som världens uslaste människa. Men jag har inte orkat. Inte kunnat uppbåda tillräckligt med entusiasm och energi för att fixa ihop något. Inte velat prata med min lärare om det. Känns pinsamt. En jäkla redovisning liksom. Jag har gjort tusen redovisningar innan, men jag bara orkar inte, det är det berömda riskornet på vågen. Vad är grejen med att jag tycker att jag måste klara allting hela tiden och sen tycker jag är kass om jag inte gör det? Hejsan prestationsbaserad självkänsla.

Det har varit en av de jobbigaste mathelgerna på länge. Jag har räknat halvtimmar och kvartar för att komma igenom dagarna. Och det har funkat. Fy katten så jobbigt, och det känns inte bra, men det har funkat.

Inga kommentarer: