måndag, december 27, 2010

News och eftertanke.

19:49

Jag har news mina vänner, väldigt bra news (för mig i alla fall). Handbolls-VM går av stapeln i Sverige mellan 13-30 januari och det statistiksystemet som ska användas där är det som pappa och farfar har tagit fram och därmed detsamma som jag och farfar har använt för att logga matcher i typ...3 års tid. Under hösten så har jag hjälpt till lite mer än vanligt och har därmed fått förfrågan om att hjälpa till med statistiken under VM! Som om inte det vore nog så ska jag till Lund imorgon för att logga en match där, och dessutom till Hamburg mellan 2-4 januari för att logga landskampen mellan Sverige och Tyskland! Betald resa, betalt hotel OCH lön. Wow. Vem är glad för extra inkomst, släng upp en hand! =D

Thailand bjöd på mycket tid för eftertanke, ladda batterier, lugn och ro. Jag har läst 6 böcker, skrivit fyra nya låtar, börjat på tre-fyra till och sovit, solat och badat. Dansat, svettats och njutit och längtat hem. Lagt en hel del tid på att tänka på det som har kommit upp under prattiderna på ungdomsmottagningen. Försökt bena ut lite i varför jag tycker det där med vikt är så himla viktigt för mig och jag tror att mycket ligger i det förflutna. Mycket av det som inte var så bra har blivit kopplat till min kropp, medvetet eller omedvetet. Från början tror jag inte ens det är jag själv som valt den kopplingen utan den har mer tvingats på mig. På något sätt så får jag det till att andras åsikter är viktigare och mer rätt än min. Jag har jättesvårt att lita på det jag själv säger. Det känns knas och jobbigt... men bra att jag åtminstone är medveten om det nu. Lättare att göra något åt det om jag vet om det. Prattid på onsdag, whoopiedo.


Min kropp är fortfarande felinställd 6 timmar framåt i tiden --> för mig är klockan 10 i 2 på natten. Geez, jag vill sova.

Inga kommentarer: