tisdag, december 28, 2010

Arbetsdag och RAPBATTLES I GÖTEBORG!

19:08

På plats i idrottshallen i Lund, som heter (som får mig att skratta varje gång jag tänker på det) Färs och Frost Arena. Herregud, vad är det för namn de ger sponsrade hallar egentligen? ^^

Allt har (peppar peppar) gått som en dans, från det att jag åkte bussen in till stan imorse, till tågresan, till incheckningen, till allt vi pysslat med nu i hallen. Vi bor på Hotel Grand som i min värld är som värsta Hilton Hotel, med fina rum och stoora trappor och hela grejen. Jag är jätteimpad och lycklig och kommer få en finfin frukostbuffé innan jag åker hem imorgon. Utnyttjade dötiden mellan det att vi kom fram och skulle vara i hallen till att träna dans - efter lite eftertanke kom jag fram till att jag inte hade ett dugg lust att bli uttittad nere i hotellets gym, utan höll mig inne på mitt lilla rum istället och körde så gott jag kunde. Det var aningens trångt och jag gav upp att öva axelfreeze ganska fort (det stod mellan att ramla in i sängen eller skrivbordet), men jag avverkade 2 låtar house, hiphop och breakdance och dessutom lite fys på det. Allt går bara en vill. Heja mig. :)

Det känns helt overkligt att jag får betalt för att göra det här. Åka tåg på en biljett jag inte betalt, bo på hotell i ett rum jag inte betalt, göra saker med trevliga jobbkompisar och få betalt för det. Hallå jultomten, bra jobbat. :)

Och, OCH, det finns ytterligare en awesome sak att berätta. Basementality, ligan som fixar battles i Stockholm (Shazaam & Critical vad jag vet) med ska hosta battle på Kontiki den 14 december. Oh yes, that's right, det är i GÖTEBORG DET HÄNDER! Jag har har varit helt flippad över det sen jag fick reda på det och kommer nog fortsätta vara det fram tills det händer. Hiphop for life. <3

Inga kommentarer: