måndag, december 13, 2010

Happy Lucia!

20:18 (thailandstid)

Livstecken!
Thailand ar galet varmt och alldeles alleles underbart. Vi snackar 30 grader i vattnet, stralande sol och nar det blaser ar det bara skont med svalka. Vi har en strand vi aker till varje dag med den sotaste forestandarinnan jag traffa, hon heter Aae (nej, jag har ingen aning om hur det stavas, me det ar sa det later. :)) Maten ar to die for och jag kommer formodligen aldrig mer kunna ata en importerad mango i Sverige igen... men det ar det vart! :)

Jag har last ut tre bocker hittills och borjat forsoka pussla ihop alla losa bars som finns i mitt rapblock. Jagar halvvags igenom en rap till Lillebror, det ar roligt. :) Det ar dodsdomt att trana pa dagen, sa jag dansar och springer och allt sant pa morgonen typ klockan sju (och gar och lagger mig igen efter det. :P) och ni som vet hur mycket jag svettas i vanliga fall kan ju tanka er hur jag ser ut efter nagon halvtimme i 30-40 graders varme. Vi snackar inte droppar, vi snackar floder! :P For ovrigt tror nog resten av omradet att det ar lite fel i mitt huvud - men en ser inte sa himla klok ut nar en dansar house, ovar stomping och ovar freeze:s nar det inte hors nagon musik. :P

Jag har det riktigt semester och kanner mig lite bortskamd som faktiskt langtar hem. Sa jag hittar Internetcafe pa semestern och kollar pa Shazaam, Froken B och Ri-Fa pa Youtube. Langtar inte till is, sno, kyla och slask... men hem till mitt liv. Dans, rap och hiphop. Det ar inte sa mycket hiphop i Thailand, i alla fall inte dar jag ar. Och alla vanner! Och klassen, jag langtar efter det allihopa! Men jag njuter anda, det vill jag lovar att jag gor. :) Happy Lucia allihopa! <3

Inga kommentarer: