torsdag, december 16, 2010

Dalig semestermanniska.

21:01

Okej, da har vi det svart pa vitt - jag ar en dalig semestermanniska.
Det ar galet dubbelt. A enda sidan ar jag sa himla tacksam for att fa lite paus fran min egen vardag, hinna sortera lite tankar och uppleva sol, varme och ett helt nytt land. Fa vara med min alskade familj och slakt och bara chilla, ta det lugnt. A andra sidan langtar jag hem som fan. Nej, jag har det inte alls daligt och allt ar verkligen halleluja sunny days... men jag saknar dansen, jag saknar rapen, jag saknar skolan, jag saknar mitt hiphopish liv. Det var klubb Scratch for ett par dar sen och det hade uppenbart varit awesome med Froken dar och rapcypher och jag dor lite inombords nar jag tanker pa det. Och imorgon ar det open mick-grej pa Kontiki. Men vad faaan?!

Dessutom kanner jag mig galet otacksam for att alla andra vill aka ivag till solen och har ar jag, mitt pa varsta paradison och langtar hem. Jaha, men da ar det val da sa. Jag ar en dalig manniska som inte ar nojd med det jag har. Vi konstaterar att jag ar en enveckas-semestermanniska och so be it. En vecka kvar, sen hemma igen. :)

Annars mar min mage bra igen och jag har skrivit tva nya latar: "Lillebror, liten som stor" och en annan som inte har nagat namn an. Kanske "Ett ed elementen" eller "Det var en gang". Fortsattningfoljer.

Inga kommentarer: