onsdag, november 24, 2010

Mirakelkur, någon?

11:25

Min Varbergsfilmkväll blev awesome. Vi typ kollade på Shrek, drack glögg och åt pepparkakor. Och hade brasa i öppna spisen! Ingen grillad korv eller mashmallows dock, mental note att komma ihåg det till nästa gång! :)

Prattid i måndags. Viktiga och bra saker som kommer fram. Känns plågsamt nyttigt. Lite som att reda ut tovor i håret.

Annars har jag dragit igång med en dunderförkylning och snorar, snyter mig och funderar på varför det aldrig blir slut på snor. Idag luktade jag på kardemumma, kände ingenting, tänke "Men har den blivit gammal?", luktade på ingefära, kände inget där heller och konstaterade att det är mig det är fel på, inte kryddorna. Hejdå lukt- och smaksinnet. Hejdå dansträningar. Jag har till och med avanmält mig till battlen på fredag - det känns inte alls bra eftersom jag inte kunnat träna i veckan. Det kommer fler battles. :) Nu vill jag bara bli frisk. Snart ger jag mig på pappas Fernet.


(förtydligande: Fernet, i fullt namn känt som Fernet Branca. En spritsort med en massa örter i som pappa berghårt hävdar hjälper mot i princip alla sjukdomar, förkylning och magsjuka speciellt. Enligt honom funkar det genom att effektiv ta död på alla bakterier i magen. Mormor blir frisk bara en nämner Fernet, så vem vet, kanske det funkar? I vilket fall så smakar det pekka eller ond, bråd död eller helt enkelt för jävligt. )

Inga kommentarer: