onsdag, november 17, 2010

Inga bortförklaringar, tack.

00:57

Jag trodde seriöst att ingenting kunde bli jobbigare än lektionerna i hiphop med Nina i början av terminen. Nu vet jag bättre, för idag har vi haft våran första houseklass med ovan nämna lärarinna.
Herrejävlar.
Alltså verkligen sagt med eftertryck: herreJÄVLAR! (ursäkta att jag svär så mycket.)
Efter en halvtimme rann svetten och jag flämtade efter luft i pauserna. Låt mig sammanfatta klassen - först körde vi grundläggande groove - jacking och bakåtgroove. Lunch. Därefter pas de bourrée, snurra halv varv, snurra helt varv och ytterligare ett steg där vi vände med en snurr. That's it. Från halv tolv till kvart över tre och jag var helt slut. Galet. Jag tror jag drack minst 3 liter vatten under den tiden också. :P

Lockingen var OK, bortsett från att jag missat en ny koreografi som ska komma på showen. Hjälp. Och NYC:n... den ja. Låt mig först påpeka en sak - hittills har jag aldrig upplevt att en av mina lärare skällt på mig. Så, idag var Twisted D så nära att skälla ut oss som han kan vara. Med riktigt namn kallas det rättfärdig kritik. Geez, det som svider värst är ju att han har rätt. Jag har varit borta ganska mycket från hans klassen (personal issues, ja, ni som läser bloggen vet ju) och därmed missat en del. Jag har inte kollat upp vad vi har gjort och därför gör jag inte särskilt bra ifrån mig på den koreografin som vi gör nu. Och skäms för det. Nästa vecka kommer jag vara fan så mycket bättre, det lovar jag!

Inga kommentarer: