onsdag, november 17, 2010

Skolk och tårar.

22:49

Idag skolkade jag från skolan och en temadag. Sov till nio, rehabjoggade min bristning i låret i strålande solsken och åt frukost. Använde förmiddagen till att sätta ihop ett program med knäövningar för att förebygga skador och sen iväg på lunch med pappa och Lillebror. Sen åkte jag hem och pysslade med min mp3-spelare som varit lite underlig ett tag. Det blev till att omformatera och lägga in all musik igen, men nu är allt fine and dandy igen.


Till skillnad från min mp3-spelare är jag är inte alls fine and dandy ikväll. Idag var det dags för prattid på ungdomsmottagningen och fy fan. Fy fan fy fan fy faa-aan vad jobbigt det är. Fy fan vad ont det gör. Saker jag inte ens varit medveten om kommer upp och det fyller hela mig och det känns som att vara kär och få hjärtat krossat. Jag gråter och när jag hör mig själv är det en väldigt ledsen flicka jag hör. Jag gråter och får näsdukar och sätter händerna för ansiktet och lutar huvudet i händerna och tårarna droppar ner på mina byxor. Och det är OK. Det är fan så jobbigt, men det är OK.

Inga kommentarer: