torsdag, november 11, 2010

Goda råd.

08:11

Igår avslutade jag min dag inne stan med att hooka upp med Gabby och göra något så vanligt som att gå och ta en fika. Under ett par timmar hann vi ta oss från känslostadiet jätteglada till urförbannade och tillbaka ett par gånger. Hon löste mina problem innan de ens hunnit uppstå genom några enkla råd:
1. Ibland är det bäst att göra ingenting, lägga locket på och vänta.
2. Fråga inte mer än en person om råd, för då kommer du sluta med tusen olika, självemotsägande råd.
Kloka kvinna. Det mesta blir enklare i hennes sällskap.

Så, idag bestämmer jag mig för att jag är frisk nog att få dansa. Jag har fortfarande inspirationsmätaren upp genom taket sen vi såg "The freshest kids" igår, en film om grunderna i hiphop (även om mest betoning läggs på break) och hade prat med DJ Foolish. Hur jag känner mig inför Zerjons klass idag? Och Twisted T:s klass imorgon? Pepp är bara förnamnet! :)

Inga kommentarer: