torsdag, oktober 28, 2010

Trötthetstorsdag.

22:22

Jag. Är. Så. Jäkla. Trött.
Det känns som jag inte har gjort något annat än gått i skolan och tränat och dansat hela veckan. Det är inget negativt alls, jag älskar dansen, men herregud, idag var jag verkligen helt slut. Breaktorsdag som vanligt och Abe visade ett snyggt sätt att både komma in och ur en babyfreeze på... men jag kom inte upp. Jag försökte och försökte och det verkligen gick inte, jag bara ramlade ihop på golvet. Mer och mer frustrerad gav jag mig inte, men när Abe var hjälpsam och instruerade "Du måste TRYCKA dig upp!" så rann bägaren över och jag skrek, verkligen frustrationsskrek åt honom "JAG VET, DET ÄR JU DET JAG GÖR!" Sen gick jag ut i chillrummet, lipade lite, tog några djupa andetag, samlade ihop mig och gick in och försökte igen. Till slut hittade jag felet och det gick lite bättre. Sen passade jag på att be Abe som ursäkt också. Inte alls meningen att han skulle få agera slaskhink för att jag blev förbannad... men han förstod. "Det är lugnt, jag vet hur det känns. Jag har övat på headspin i flera år och kan det fortfarande inte." Jag älskar mina lärare.

Ikväll har jag sett Twisted Feet dansa på Rosa Bandet-galan och fått omelett med tomater och fetaost lagad till mig av pappa. Nu tänker jag vila min trötta kropp - imorgon är det fredag med skola, jobb och träna dans. Bara två dagar kvar till min första battle. Peppa!

Inga kommentarer: