lördag, oktober 30, 2010

Tung rap med Fröken B och dags för battle!

13:40

Jag har ju berätta innan att jag haft (och ska fortsätta ha, hurra!) Fröken B som lärare i skolan och jag har verkligen fastnat för hennes musik. Det inverkar säkert att hon är en awesome människa, men fakta - hennes rap är tung. Just nu håller jag på och lyssnar sönder "Sömnlöshet" som hon gör med Middlesex. Nynnar textrader gång på gång som går rätt in i hjärtat.

"Jag blundar, men ser dit ansikte under mina ögonlock
som om någon tatuerat in det där för gott
Jag vill bara gå fram och krama dig, vill lämna dig, ta tillbaka dig, lära känna dig och rata dig, befrämja dig och försvaga dig, vill förtränga dig, vill sakna dig, vill ändra dig och bevara dig, för du sprängde mig och du laga mig, för jag älskar dig och jag hatar dig"

Jag följde med Gabs upp när hon åkte till jobbet, åkte hem och sov i två timmar till. Jag känner mig utvilad och lite seg. Hela huvudet är fullt med hiphopmästerskapen och min battle. Mitt mål är att lyssna på musiken och göra min grej. Det kommer vara folk där som är ljusår bättre än jag, men en måste börja någonstans, right? :)
Kom dit, kolla och supporta!
KulturATOM, Angered centrum, start kl. 17-23
Hiphopmästerskapen - Crew och 1 on 1 i hiphop.
Kärlek, dans och battles - det kommer bli en GRYM kväll! =D

Inga kommentarer: