torsdag, oktober 07, 2010

Hemma hos familjen och tusen tankar.

18:00

Jag har flyttat hem på lite obestämd tid, över veckoslutet i alla fall. Vill ha folk runt omkring och inte behöva fokusera på att brottas med tusen tankar i huvudet - så mycket lättare att koppla bort och försöka slappna av när det är familj runt mig. Igår ringde ungdomsmottagningen och jag fick boka in en tid för prat på måndag redan.

Jag är lättad, men samtidigt nervös också. Tänk om hon inte kan hjälpa mig? Tänk om vi bara sitter tysta bägge två och allt går åt skogen? Och så hatar jag tanken att behöva berätta om det. Jag tycker verkligen det är down to the bone pinsamt att berätta hur jag äter, hur jag tänker i samband med mat. Och helvete vad energi det tar att hela tiden ha kontroll. Ibland känns det som jag har två personligheter - en som säger åt mig att äta och en som säger åt mig att jag inte ska ge mig och göra som den andra rösten säger, för att jag kommer må apa efteråt. Och jag mår bättre nu än jag gjorde under helgen och jag trycker alltför enkelt bort hur dåligt jag mådde då - vips! tror jag att jag bara inbillar mig. Sen märker jag hur jag fortfarande tänker kring mat and it goes around around around.

Jag är rädd inför helgen. När det inte gäller mål där jag vet precis hur mycket jag behöver äta för att bli "lagom" mätt (-->frukost) är jag hela tiden osäker - hur mycket behöver jag äta? Är jag mätt nu eller bara sugen eller äter jag bara för att äta? Äter jag utan att vara direkt hungrig loopar jag tankar om det också. Jag hoppas måndag blir bra.


Allright, some good news!
Min muskelbristning från helvetet är mycket bättre. Jag kan gå utan problem, har fått rehabövningar och igår sprang jag ytterst försiktigt 1,5 km utan ont alls. Idag var jag med på i princip hela breaklektionen och hade jättekul. Det som gör ont är explosiva rörelser och när muskeln sträckts ut. Väldigt svårt att undvika i breakdance, speciellt när vi gör down-rocks, men jag gör så gott jag kan. Och jag satte en freeze idag jag inte fixat förut! :)
OCH jag anmälde mig precis till mitt livs första battle - Göteborgs mästerskap i hiphop/new style, solo. Nu ska jag öva som en tokig resten av månaden. Mitt mål är inte att kamma hem hela grejen, utan att köra min grej, göra det snyggt och få erfarenhet. JA, kom dit och supporta! :)

2 kommentarer:

Louice sa...

I'll be there!
Jag hör att du och jag behöver ta en lååång promenad och reda ut lite grejor kring det där med ätande. Jag har nog en del du behöver höra och jag vet att du tänker på saker som du bara behöver säga högt.
Mitt bästa tips är att säga ALLT, ja allt, håll inte undan något, för alla dina tankar som snurrar behöver bara sägas högt för att antingen du själv ska höra hur knäppt det är eller för att någon annan ska övertyga dig om det. Jag vet detta med största säkerhet efter 12 års bantande och störda matvanor. Du är din värsta fiende just nu så du får inte låta dig själv vara ensam med dig själv. Skriv ner och be någon att läsa om du inte kan formulera dig i tal.

All kärlek och stöd till dig.

Hugin&Munin sa...

Awesome baby! Jag kommer vara där och supporta till tusen! :D
Längtar efter kram-attack i eftermiddag, ses då <3 !