fredag, oktober 08, 2010

Äntligen fredag.

19:11

Idag har jag varit helt trött. Trött i kroppen efter breaken, trött i huvudet efter att ha kämpat med vanor och tankar hela veckan. Helt fantastiskt opepp på två timmars dans-egenträning som avslutning på veckan, men min klass är underbar och full med positiv energi, så jag lyckades rycka upp mig ändå. Inte världens mest kvalitativa träning, men jag har i alla fall gjort något. Jag trodde att det skulle bli ovanligt jobbigt i skolan den här veckan, men det är snarare en frizon. Jag får energi av klassen. Jag kan vara lite låg utan att behöva förklara mig. Behöver jag prata med någon, är det alltid någon som lyssnar. <3 klassen.

Träffade Lady Hickups efter skolan, fick paketpåse från "Råkosta Boda" (=min beställning från Råvarubutiken som hon pimpat upp i en fin påse för att jag också skulle få ett fint paket. Finaste!), tog en kopp te och kramades. Sen hem till lägenheten för att möta upp mamma och morföräldrar, ge mormor massage och få skjuts hem. Inget avancerat ikväll - fredagsmys med kantarellsoppa och så vila. Lugn och ro och sova bort tröttheten.

Efter inlägget igår gjorde jag något jag aldrig gjort förut - jag pratade med någon, mamma och berättade precis hur jobbigt allt kändes, hur rädd jag är och frågade varför, varför, varför?! Hon hade inga svar, men bara att berätta, att bli kramad och få kärlek räckte lång väg.

Inga kommentarer: